דיק קונטינו בלוג סקס

מה זה Bordello?

מה זה Bordello?

דירה דיסקרטית הוא מוסד מורשה המשמש לצורך עיסוק בפעילות מינית מסחרית. המונח נגזר מהשפה האיטלקית, המתרגמת ל"בית קטן". מבחינה היסטורית, דירות דיסקרטיות הותר בתחילה כאמצעי לספק חברות לנשים לגברים תמורת תשלום. עם הזמן, המטרה של מוסדות אלה השתנתה, המאפשר עבודת מין חוקית בתוך פרמטרים מוסדרים מסוימים. כפי שחוקי הזנות השתנו במדינות שונות, כך גם ההגדרה והתקנות סביב דירות דיסקרטיות, המכונים לעתים קרובות כפי שהם היום – דירות דיסקרטיות.

היסטוריה קצרה של הדירה הדיסקרטית

לדירות דיסקרטיות יש היסטוריה ארוכה ומעניינת, עם כמה מהרשומות המוקדמות ביותר של דירות דיסקרטיות המתוארכות למאה השש עשרה. במאה השמונה עשרה, הדירות הדיסקרטיות הפך נפוץ יותר ברחבי אירופה, במיוחד בתקופת הנאורות והמהפכה התעשייתית, כאשר הערים התרחבו במהירות וסיפקו פלטפורמה למכירת שירותי מין. בתקופה זו, שירותי המין ניתנו בעיקר על ידי נשים לא נשואות שעבדו בזנות.

כתוצאה משינוי התצורה של תקנות חברתיות ומשפטיות המשפיעות על פעילותם של דירות דיסקרטיות, המוקד עבר ממתן חברות בלבד למתן שירותי מין. במהלך אמצע עד סוף המאה התשע עשרה, הדירות הדיסקרטיות המשיך להתרבות בערים ברחבי אירופה, עם כמה ערים שהכילו מאות דירות דיסקרטיות. בתחילת המאה העשרים הפכו הדירות דיסקרטיות לממוסדים, ומדינות רבות החלו להסדיר את פעילותן באופן רשמי.

Bordellos היום

במדינות מסוימות, הדירות דיסקרטיות כיום עדיין אינם חוקיים ופועלים באופן בלתי חוקי, בעוד שבמדינות אחרות, הזנות עברה דה-קרימינליזציה המאפשרת לפעילות להתרחש במתקנים מוסדרים למחצה. במדינות כמו הולנד וגרמניה, הזנות חוקית מאז שנת 2000, כאשר דירות דיסקרטיות חוקיים מורשים לפעול בכפוף לתקנות מסוימות. מוסדות אלה מורכבים בדרך כלל ממתקן גדול ורב-חדרים, המעסיקים עובדי מין מרובים המספקים מגוון רחב של שירותים. במדינות רבות, דירה דיסקרטית מפוקחים על ידי סוכנויות ממשלתיות, אשר לפקח ולאכוף תקני בריאות ובטיחות.

במדינות מסוימות, כמו תאילנד וברזיל, הזנות עדיין אינה חוקית, אם כי עדיין יש דירות דיסקרטיות רבים הפועלים בצל החוק. מפעלים אלה הם בדרך כלל פעולות בקנה מידה קטן, לא להעסיק עובדות מין במשרה מלאה.

הפופולריות של דירות דיסקרטיות ראתה התעוררות מחודשת בשנים האחרונות, כאשר חלק מהמדינות חוקקו נגדם ואחרות הפכו פתוחות יותר לרעיון. למרות הרקע הלא חוקי שלהם, בורדו כיום נשאר בחירה פופולרית עבור רבים המחפשים חברות או שירותי מין מסביבה דיסקרטית ומוסדרת.

שאלות נפוצות

ש: האם זה חוקי לבקר בבורדו?

ת: זה תלוי במדינה ובחוקים המסדירים את הדירה הדיסקרטית הספציפי המדובר. במדינות שבהן זנות הפכה לבלתי חוקית, כמו הולנד וגרמניה, הדירות דיסקרטיות מורשים מבחינה חוקית ופועלים בכפוף לתקנות מסוימות. במדינות שבהן הזנות נותרת בלתי חוקית, הזנות בדרך כלל אינה מפוקחת ופועלת בצל החוק.

ש: האם כל הדירות דיסקרטיות מספקים את אותם שירותים?

ת: לא. השירותים הניתנים על ידי דירות דיסקרטיות משתנים בהתאם לממסד ואת המדינה שבה הוא פועל. במדינות שבהן הזנות חוקית, הדירות דיסקרטיות מספקים בדרך כלל מגוון רחב יותר של שירותים מאלה הפועלים במדינות עם תקנות מוגבלות. במדינות מסוימות, דירות דיסקרטיות ידועים במתן שירותים ספציפיים, כגון מכוני עיסוי בתאילנד.

חשיבותו של חינוך מיני מקיף: העצמת הפרט לעתיד מיני בריא ומושכל

חינוך מיני היה נושא לוויכוח במשך עשרות שנים, עם בעלי עניין מרקעים שונים ואמונות שונות לשקול מה צריך ומה לא…

חשיבותו של חינוך מיני מקיף: העצמת הפרט לעתיד מיני בריא ומושכל

לחקור את העיר התוססת בת ים, ישראל

ממוקמת על חוף הים התיכון דרומית לתל אביב, שוכנת העיר היפה בת ים. נחשבת פנינה נסתרת על ידי מטיילים רבים,…

לחקור את העיר התוססת בת ים, ישראל

לחקור את העיר התוססת חיפה בישראל

בין הים התיכון הנוצץ להר הכרמל המלכותי, שוכנת עיר הנמל היפה של חיפה בישראל. עם היסטוריה עשירה, תרבות מגוונת ונופים…

לחקור את העיר התוססת חיפה בישראל