דיק קונטינו בלוג סקס

כוחה של הטנטרה: רתימת פרקטיקות עתיקות לרווחה פיזית, מינית ורוחנית

כוחה של הטנטרה: רתימת פרקטיקות עתיקות לרווחה פיזית, מינית ורוחנית

טנטרה היא תרגול עתיק יומין של העצמה באמצעות מיומנויות פיזיות ומודעות רוחנית. לעתים קרובות קשורה מדיטציה ותשומת לב, טנטרה פועלת כדי להביא את הגוף הנפשי, הפיזי והרוחני של האדם לאיזון. הוא האמין להיות נתיב להארה כבר קיים במשך מאות שנים.
לחצו כאן

בדרך כלל, טנטרה מובנת כגישה למיניות. התרגול נחשב כמטפח תודעה מינית ומשחרר את המתרגלים ממגבלות ההגדרות המסורתיות והשפה המגבילה. באמצעות תרגולים טנטריים, אנשים מבקשים להרחיב את יכולתם ליהנות ולפתח מערכות יחסים אינטימיות משמעותיות ומספקות יותר. בבסיסה, טנטרה מדגישה את זרימת האנרגיה ומבקשת לבנות מודעות לאנרגיות העדינות של הגוף כדי לפתוח ערוצים לעוררות וחיבור.

טנטרה לא רק משפיעה על ההערכה שלנו לאינטימיות, אלא גם מלמדת אותנו כיצד לגשת למערכות יחסים עם כוונה וכבוד גדולים יותר. בתורות טנטריות, סקס נתפס כחוויה רוחנית, שבה אנו יכולים לחפש אחדות גדולה יותר וקשר בין-אישי. ברמה הפיזית, טנטרה מלמדת אותנו כיצד ליצור נתיבים שדרכם נוכל לכוון אנרגיה. גישה זו מאפשרת לנו לשחרר את רמת ההנאה הגבוהה ביותר שלנו ומאמינים שהיא עוזרת להפיג מתח ולקדם שביעות רצון.

היבט נוסף של טנטרה הוא ההתמקדות במיינדפולנס ובמדיטציה. מתרגלי טנטרה משתמשים בתרגילי נשימה והדמיות כדי להרגיע את הנפש והגוף ולטפח את האנרגיה הפנימית של האדם. באמצעות תשומת לב רבה לנשימה ולגוף, מתרגלים מבקשים להיות מודעים לרגע הנוכחי בדרך חדשה. זה כרוך בהסטה מכוונת של המיקוד ממחשבות העבר או העתיד ובמקום זאת להתרכז בנשימה ובתגובות הגוף אליה.

מיינדפולנס הוא חלק חשוב מהטנטרה מכיוון שהוא עוזר להביא את הגוף והנפש להיערך. היערכות זו היא המאפשרת לנו להשיג את הפוטנציאל הגבוה ביותר שלנו בחיים. זה גם עוזר לנו להטביע את הרעש של המסרים המדכאים והמעוותים של החברה על מין ומערכות יחסים. היא מעודדת אותנו לקבל החלטות מכוונות לגבי המיניות שלנו ומערכות היחסים האינטימיות שלנו, המבוססות אך ורק על הצרכים, הרצונות והערכים שלנו.

כמו בכל תרגול, ישנן דרכים רבות ושונות לגשת לטנטרה. יש אנשים שמתמקדים במדיטציה ובתרגילי נשימה בעוד שאחרים מתמקדים בטיפוח מסלולי אנרגיה. לא משנה מה הפוקוס, המטרה של טנטרה היא למצוא איזון ושלווה פנימית. על ידי פיתוח היכולת החושנית של גופנו ורתימת האנרגיה הפנימית שלנו, אנו יוצרים מרחב והזדמנות לצמיחה רוחנית.

היתרונות של תרגולים טנטריים כוללים הנאה מוגברת ומיקוד ותחושה טובה יותר של חיבור. ככל שאנו חוקרים את גופנו ונעשים מודעים יותר לתחושות שהוא מעורר, אנו יכולים להתחזק במודעות העצמית שלנו. אנו יכולים גם לטפח הבנה מעודנת יותר של הצרכים והתשוקות המיניות שלנו וכיצד למלא אותם בצורה הטובה ביותר.

בבסיסה, טנטרה עוסקת בהעצמה ושחרור. באמצעות תרגול של מיינדפולנס ועבודה אנרגטית, אנו יכולים להבין טוב יותר את עצמנו ואת הקשר שלנו לעולם הסובב אותנו. על ידי מעורבות פתוחה וכנה עם גופנו הפיזי והרוחני, אנו יכולים לרכוש ביטחון ולמצוא חופש. אנחנו יכולים לפתוח את הראש והלב שלנו ולהתחבר לעצמנו בצורה עמוקה ומשמעותית יותר. בעשותנו כך, אנו יכולים לחוות חיים מלאים ועשירים יותר.

חשיבותו של חינוך מיני מקיף: העצמת הפרט לעתיד מיני בריא ומושכל

חינוך מיני היה נושא לוויכוח במשך עשרות שנים, עם בעלי עניין מרקעים שונים ואמונות שונות לשקול מה צריך ומה לא…

חשיבותו של חינוך מיני מקיף: העצמת הפרט לעתיד מיני בריא ומושכל

לחקור את העיר התוססת בת ים, ישראל

ממוקמת על חוף הים התיכון דרומית לתל אביב, שוכנת העיר היפה בת ים. נחשבת פנינה נסתרת על ידי מטיילים רבים,…

לחקור את העיר התוססת בת ים, ישראל

לחקור את העיר התוססת חיפה בישראל

בין הים התיכון הנוצץ להר הכרמל המלכותי, שוכנת עיר הנמל היפה של חיפה בישראל. עם היסטוריה עשירה, תרבות מגוונת ונופים…

לחקור את העיר התוססת חיפה בישראל