דיק קונטינו בלוג סקס

הפיצה הטובה ביותר בפינלנד: לחקור את סצנת הפיצה הטעימה והמגוונת

הפיצה הטובה ביותר בפינלנד: לחקור את סצנת הפיצה הטעימה והמגוונת

פיצה, עם תערובת מושלמת של קרום פריך, רוטב עגבניות פיקנטי וגבינת אוי-דבילי, היא מנה אהובה ואהובה בכל רחבי העולם. ופינלנד, עם תרבות האוכל הדינמית שלה, לא נשארת מאחור כשמדובר בהגשת כמה מהפיצות הטעימות והמגוונות ביותר. החל מפיצות מסורתיות בתנור עצים ועד תוספות ייחודיות ויצירתיות, לפינלנד יש מה להציע לכל חובב פיצה. הצטרפו אלי כשאנחנו חוקרים את הפיצה הטובה ביותר בפינלנד, ואולי אפילו מספקים את הכמיהה שלכם לפרוסת גבינה.

סצנת הפיצות בפינלנד גדלה משמעותית בשנים האחרונות, עם עלייתן של פיצריות עצמאיות ושילוב מרכיבים פיניים מסורתיים במתכוני פיצה. הפיצריות בפינלנד מתגאות בשימוש במרכיבים טריים ומקומיים, ומוודאות שכל ביס יהיה מפוצץ בטעם. עם כל כך הרבה אפשרויות לבחירה, זה יכול להיות מאתגר לצמצם את מפרקי הפיצה הטובים ביותר בפינלנד. אבל אל חשש, כי עשיתי את העבודה הקשה של לטעום ולהתענג על כמה מהפיצות הטובות ביותר בארץ, והנה הבחירות המובילות שלי.

נתחיל את מסע הפיצה שלנו בהלסינקי, בירת פינלנד וידועה בסצנת האוכל התוססת שלה. אחת הפיצריות הפופולריות ביותר בעיר היא Vuokon Pizza. מה שמבדיל את Vuokon Pizza מהשאר הוא ההתמקדות שלה בשימוש במרכיבים אורגניים וביודינמיים ליצירת הפיצות שלהם. התוצאה היא פיצה טעימה ובריאה שאין דומה לה בטעמה. פיצת הדגל שלהם היא "Vuokon Special", ומעליה בשר חזיר אורגני, פטריות וגבינת מוצרלה, מה שהופך אותה ליעד לאוהבי פיצה בהלסינקי.

הבאה ברשימה היא צ'ולו, הממוקמת בוואנטה, עיר ליד הלסינקי. צ'ולו ידועה בפיצות שלה בהשראת דרום אמריקה, עם תוספות ייחודיות ויצירתיות שיגרמו לכם להשקות את הפה. פיצה "אל פסטור" שלהם, עם בשר חזיר במרינדה, אננס, בצל וחלפנוס, היא חביבת הקהל. מסעדת Cholo מציעה גם תפריט טבעוני וצמחוני, מה שהופך אותה למקום מושלם עבור כולם ליהנות מפיצה טעימה.

נעבור לטמפרה, עיר בדרום פינלנד, שם נוכל למצוא את אחת הפיצריות המוערכות ביותר במדינה, פיצה נאפולי. כפי שהשם מרמז, פיצה נאפולי מתמחה בפיצות בסגנון נפוליטני, והם לוקחים את מלאכתם ברצינות. הפיצות מבושלות בתנור עצים מסורתי, והתוצאה היא קרום לעיס ופריך, שהוא סימן ההיכר של פיצה נפוליטנית אותנטית. פיצה "מרגריטה" שלהם, עם רוטב עגבניות, גבינת מוצרלה ובזיליקום טרי, היא פשוטה, אך מפוצצת בטעמים.

אם אתם מוצאים את עצמכם בעיר היפה טורקו, אל תפספסו ביקור בפיצרייה בלה נאפולי (Pizzeria Bella Napoli) בעלת השם ההולם. פיצריה מסורתית זו מגישה פיצות טעימות כבר למעלה מ-30 שנה. השירות ידידותי, והפיצות מבושלות בתנור לבנים, מה שמוסיף נופך כפרי לחוויה. פיצה "ספיישל בלה נאפולי", עם בשר חזיר, סלמי, פטריות, גמבה ובצל, היא חובה לכל חובבי הפיצה.

לבסוף, נצא לאולו, עיר בצפון פינלנד, כדי לנסות כמה פיצות ייחודיות ויצירתיות ב-Ollin Pizza & Deli. Ollin Pizza & Deli מתגאה בשימוש במרכיבים מקומיים וטריים, והתפריט שלהם משקף בדיוק את זה. מבשר איילים ועד ריבת קלאודברי, התוספות שלהם הן הכל חוץ מרגילות. פיצת "Ollin Special", עם בשר איילים מעושן, פטריות וגבינה כחולה, משלבת באופן מושלם טעמים ישנים וחדשים. ולאופציה הצמחונית, "פיצה חמוציות" עם ריבת חמוציות, גבינת עיזים ודבש, היא הפתעה מענגת.

לסיכום, בסצנת הפיצות של פינלנד יש משהו לכל אחד, ממסורתי ועד יצירתי, מאוהבי בשר ועד צמחונים. הפיצריות בפינלנד גאות להשתמש במרכיבים טריים ומקומיים, ומוודאות שכל פיצה היא פינוק לבלוטות הטעם. אז בפעם הבאה שאתם בפינלנד, הקפידו לחקור כמה מהפיצריות הללו ולהתפנק בפלח מהפיצה הטובה ביותר במדינה. תאמין לי, בלוטות הטעם שלך יודו לך.

יודעים איך לשרוף את הקלוריות שאתם חוזרים לארץ? מזמינים נערות ליווי בבת ים

חשיבותו של חינוך מיני מקיף: העצמת הפרט לעתיד מיני בריא ומושכל

חינוך מיני היה נושא לוויכוח במשך עשרות שנים, עם בעלי עניין מרקעים שונים ואמונות שונות לשקול מה צריך ומה לא…

חשיבותו של חינוך מיני מקיף: העצמת הפרט לעתיד מיני בריא ומושכל

לחקור את העיר התוססת בת ים, ישראל

ממוקמת על חוף הים התיכון דרומית לתל אביב, שוכנת העיר היפה בת ים. נחשבת פנינה נסתרת על ידי מטיילים רבים,…

לחקור את העיר התוססת בת ים, ישראל

לחקור את העיר התוססת חיפה בישראל

בין הים התיכון הנוצץ להר הכרמל המלכותי, שוכנת עיר הנמל היפה של חיפה בישראל. עם היסטוריה עשירה, תרבות מגוונת ונופים…

לחקור את העיר התוססת חיפה בישראל